Ziggo verliest klanten. En verhoogt prijs.

dinsdag 17 mei 2016

Kabelaar Ziggo lijkt het zwaar te hebben. Door sterke concurrentie verliest het bedrijf wederom klanten. Het gaat dan voornamelijk om tv- en telefonieklanten. Op het gebied van internet won Ziggo juist weer gebruikers. Maar in totaal verdwenen er in het eerste kwartaal van dit jaar toch ruim 40.000 abonnementen.

Ziggo verliest klanten. Maar verhoogt prijzen.

Ziggo claimt zelf dat sterke concurrentie de oorzaak is. Maar wie pakt deze klanten af? We hebben de indruk dat Vodafone met een opmars bezig is. Op verandervanprovider.nl merken we dat deze provider steeds meer klanten aan zich weet te binden en vaak ten koste van Ziggo of KPN. Deels door een compleet pakket maar zeker ook vanwege het permanente actie voeren. Is Vodafone de boosdoener? In dat geval is er niets aan de hand. De twee bedrijven werken samen.

Minder afhakers dan vorig jaar

Ziggo is niet somber gesteld. Sterker nog: de provider relativeert en geeft aan minder klanten te zijn verloren dan in hetzelfde kwartaal een jaar eerder. De klanttevredenheid nam toe. Dit kan liggen aan snelheidsverhogingen die de provider doorvoerde maar ook aan kanalen die alleen bij Ziggo te bekijken zijn. Zo doet Ziggo Sport het goed en weet de provider steeds meer klanten te binden door de inzet van exclusieve content.

Hogere prijs

Ziggo verhoogt deze maand de prijzen. Alle verhogingen van snelheden gingen zogenaamd niet gepaard met prijsverhogingen maar nu komt dan toch die hogere prijs. Onder het mom van investeringen aan het netwerk maakt Ziggo de abonnementen maximaal 1,95 euro duurder per maand. Dit houdt in dat je contractvrij bent als Ziggo klant. Door die prijsverhoging verandert Ziggo de voorwaarden en kan je direct overstappen!


  • Fiber
  • KPN
  • Online.nl
  • Stipte
  • T-Mobile
  • Telfort
  • XS4ALL
  • Ziggo